tisdag 10 juli 2012

Big no no.

Jag vill inte se den som har bryggt ölet på flaskans etikett, sannolikheten att du brygger bra öl och ser bra ut är väldigt liten (mindre än om du tex är träningsexpert och använder ditt ansikte på ett reklambland för ditt nya gym.)

Ibland räcker det med lite gammal hederlig information (tex tips på servering för just ert öl, lagring och förvaring mm.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med. När man dessutom verkar göra det helt utan humor blir det patetiskt.

dempa sa...

Hur kan du klanka ner på Anders, Annica, Jarmo och allt vad de heter i Eskilstuna? ;)

Nä det är sannerligen ett skämt. Någon borde prata med dom angående marknadsföring. Precis som någon borde prata med Sigtuna om deras öl.
Eller justja, det sista försökte vi ju göra utan resultat, slog det mig nyss ;)

Stäm in i min hyllning av Zero nu istället!

Anonym sa...

Syftade faktiskt på Sigtunas ace of spades. Eskilstuna spelar i en annan liga ;-)

Anders Walldén sa...

Det som retade fram detta spontaninlägg var faktiskt en beställning av "Anders DIPA", namnet är såklart klockrent och ölet ska ju vara trevligt (har bara testat på festival och då var det för smörigt och fenoliskt) men där är det liksom stopp.. Något så unikt som en bra svensk IIPA/DIPA förtjänar väl en vettig etikett med väl genomtänkta serveringsförslag och annan ordentlig info. Tycker att ölsverige i allmänhet är dåliga på sådant och när man dessutom ska stå ut med ett fult tryne på etiketten så rinner liksom bägaren över. Som sagt, många behöver bli bättre på marknadsföringsbiten o det gäller inte bara eskils o sigtuna..

Cheap D3 Gold sa...

Very nice in fact! Thanks for this particular! Buy RS Money