tisdag 31 juli 2012

Ännu mer Jesus.

Jag firar att jag.. Nästan... Har fått 100 "gillare" på ett visst "socialt nätverk" med att beställa en Evil Twin "Even more Jesus" på "Nya Tröls" för att såhär, typ "live" skriva ett omdöme via telefondatagrejen. Spännande öl, spännande att se om detta går att publicera.. Skriva går än så länge, sådär och jag orkar inte citera texten på flaskan som annars är lite smårolig..

Nåja, ska vi snacka eller ska vi supa? strålen vid upphällning är skrämmande svart vilket i sin tur såklart innebär att ölet kommer vila lika svart i kupan, ja förutom det mörkbruna locket som i och med mina kontinuerliga "snurrar" pendlar mellan en klibbig ring och ett hälsosamt chokladigt gräddberg.
Aromen skvallrar om en enorm sötma "US-style" med vulgära inslag av soja och melass tillsammans med betydligt mer subtil karamell, vanilj, russin och snyggt integrerad alkohol.
Smaken som följer är lägligt enorm med mänger av ovanstående tillsammans med saltlakrits, rostad, på gränsen till asklik malt följt av en balanserad både skarpt rostig och klistrigt söt eftersmak som värmer lämpligt en sval sommarkväll som denna.

Det är ett kul öl i all sin generositet, uppenbart lämpat för den amerikanska marknaden men för den delen välkommet här där denna typ av melassiga, trögflytande sojabomber är mindre vanliga.
Texten på etiketten signalerar att Jeppe vet vad han håller på med, likaså gör innehållet i flaskan, om det sen smakar "rare" som det också står på etiketten att det ska göra, ja det vet jag inte riktigt, känns som att det saknar lustig fatlagring och någon skum jäststam eller krydda för att bli riktigt "eftertraktat". Etiketten i fråga skriker också större produktion och i vems ära brygdes denna egentligen? (Jesus?)
Jag säger go bira helt enkelt! Och en utmärkt flaska att lägga några slantar på om man av någon anledning drömmer om att prova öl som "Darklord" men inte byter öl med amerikanare eller reser passionerat.

5 kommentarer:

Johan sa...

Tokyo funkar ju också bra om man vill prova DL-liknande bira.

AndersAnd sa...

Jag tycker inte Tokyo* levererar riktigt samma malttyngd som varken Darklord eller denna, detta + den skarpa alkoholen tycker jag innebär lite för stor skillnad för att jämföra (enligt vad mitt minne säger mig.)
Nu var det ett tag sedan jag drack den så det är kanske dags att prova igen..

Baggen sa...

Gillade inte det där ölet något vidare när jag drack det i danmark. Det hade en otrevlig katrinplommonsötma som jag störde mig på.

AndersAnd sa...

Kul att höra att du drack ett öl Robert! Speciellt med tanke på att många öl lätt kan bli sliskiga om man har dem i ett skåp för länge.

Runescape Gold sa...

wonderful images!!!! extremely country effect, enjoy your attire so elegant and beautiful!!!

Cheap Runescape Money