lördag 3 april 2010

Wäää

Jag har en "Früli" i kylen.. Och jag åkte på en rejäl förkylning.. Tacka fan för det. Öl och förkylningar är inget kul (inte ens fruktöl) så det kommer nog vara tyst här tills bakterierna är borta.. Men ja, jag återkommer, dock inte med en recension av "Früli", det känns lite för förutsägbart. Däremot har jag ögonen på en flaska Southampton Russian Imperial Stout (för att fira att man blivit av med en förkylning?) som jag nog inte kommer kunna låta bli att skriva några ord om trots att jag gjort detta tidigare..

Och nu insåg jag precis att jag missar Bishops Arms öppnande av gamla ölfabrikens "Islay-Cask" imperial stout ikväll som de kommer sälja smakprov av.. Fan, jag som så länge har velat prova den men samtidigt alltid snålat då en liten ynka 375ml flaska går på rätt många hundralappar.. Man ska aldrig snåla. Nåja, man kanske vågar hoppas på att näsan cleanar upp sig tills ikväll? (med hjälp av whisky!?) Tveksamt men man lever på hoppet..

4 kommentarer:

Alexander sa...

Tack för infon om islay cask-stouten. Blir väl till att svänga förbi... någon särskild tid?

andersand sa...

Just den öppnas 21:00 om man nu vågar lita på det.. Innan dess öppnas Flying Dogs Raging bitch och FFF Behemoth (minns inte exakt tid för dem..)

Alexander sa...

Jaha, det var ju typiskt att man har annat för sig då. Synd att de inte började med Islay Casken, men sånt är livet. Får väl hosta upp en massa pengar någon gång istället.

Alexander sa...

Blev att dra en rövare och gå dit en sväng i alla fall. Forna Ölfabriken levererade med råge, medan uppvärmningen Behemoth 08 mycket riktigt kändes som i en övergångsfas mellan humlig och maltig.