måndag 12 april 2010

Tveksamt "mitt i månaden"

Ja om tre dagar, den 15'e är det nytt "lyxsläpp" på de tre vinkällarbutikerna i Göteborg, Stockholm och Malmö.. Denna gång lockar systembolaget med 33 (borde det inte vara 35?) centiliter dansk tripel för 160 spänn haha! Är det bara jag som blir skeptisk? Nörrebros "Tripel de lente" släpps tillsammans med två kaaanske lite mer intressanta vänner för samma "lilla peng". Vafan, jag brukar gå på det mesta med inställningen "vad fan ska man annars slänga pengarna på" men här stannar jag faktiskt upp och tänker en andra gång medans jag kikar på resterande öl i släppet.. Den enda som inte är "dyr" är Amager IPA och det är väl bra det om det inte vore för faktumet att det är en riktigt taskig IPA i typisk Amagersk överdriven skarp och spretig stil. Sist men inte minst har BrewDog försökt sig på en quadrupel baserad på Westvletern 12 jäst bryggt med vaniljbönor.. För det första är jag skeptisk till BrewDog i allmänhet, för det andra låter just det här riktigt äckligt.. Men men, jag ska nog försöka trycka i mig en flarra så får vi se, det är iaf inte en tripel för 160kr utan en quadrupel förr 125, mycket bättre..

7 kommentarer:

Fredrik sa...

ra vill "ticka" kan du alltid vara med på mina flaskor, har jag inte druckit dom blir det ett köp. Tripeln tror jag dock att jag provat... :)

dempa sa...

Själv gör jag high five med min egen plånbok och spar mig till 3'e Maj..

Gyllenbock sa...

Kommer nog inte att köpa någon av dem, sparar mig till Köpenhamn istället.

Baggen sa...

Brewdogs öl kommer jag att köpa trots att jag är mycket skeptisk.
(De fick dock lite kred av mig för tokyo* som jag tyckte var ganska bra!)

Nörrebros produkter kommer jag inte att röra. De är för dyra helt enkelt.
Amager IPA ska jag köpa 1x av då den är såpass billig och jag kan inte minnas att jag testat den.

Johan sa...

Jag undrar vem som egentligen kommer köpa relativt okänd och ohypead öl för 500 kr/liter? Utöver tickers som Fredrik alltså ;)

Jonte sa...

Känns nästan lite skönt att kunna skita helt i det här släppet :)

Alexander sa...

Hurra hurra! Inget jag vill ha!

Måste vara första mitt-i-månaden på riktigt länge som inte bekommer mig det minsta...