söndag 10 januari 2010

Tystare!

Yepp jag lever. Januari är dock en ganska död månad. I allmänhet och när det kommer till just bärs. Inga systembolaget släpp och för kallt för att ta sig till puben (och för lite pengar för den delen.) Ett Ölbutikken besök har det dock blivit av vilket resulterade i att man fick prova Mikkellers nya "Big Worst Barleywine", välhumlat och samtidigt otroligt sött, dock med ganska väl gömd alkohol, helt okej, till och med ganska gott. Med mig hem fick jag även Nögne Ö's imperial stout lagrad på "Highland fat", len som silke, lite åt "Barrel Aged BORIS" hållet men med roligare whiskytoner och tydligare chockladtoner, väldigt bra. Samma bryggeris "God Jul" har de slängt på "Islay fat" vilket kan kännas som en helt sjuk idé och ja, sjukt smakade det, mycket Islay, lite "God Jul" så att säga.. Sen har det druckits lite "single hops" också ifrån Mikkeller. Annat som har värmt i vinterkylan var en försenad julklapp ifrån staterna, ett paket med hela öl, bland annat den relativt nya "Firestone Walker 13" som jag hoppas att gå på inom rimlig tid. Fler spännande paket väntas sen under våren och 2010 ser ut att ha många lovande ölprovningar att se fram emot. O på tal om "se fram emot", just nu ser jag otroligt mycket fram emot Oppigårds "Amarillo Spring" och tycker det är helgrymt att denna släpps på systembolaget, köp! (inte! så att jag kan köpa alla!) Ett annat öl jag ser fram emot är Stones "Double Bastard", en personlig favorit som jag tyvärr har en tendens att alltid dricka upp för snabbt.. Sen ser fram emot att i vår/iaf i år att ta o dra mitt lata arsle upp till Göteborg och Stockholm för att besöka "de roligare pubarna", det vore kul och gott. Vad kan man mer se fram emot? God öl är alltid kul och det ska bli spännande att se vad systembolaget gör i år, det ska även bli kul att se hur Malmös "öl-liv" utvecklas.. Mja, jag känner på mig att 2010 blir ett stabil år, inte fantastiskt men stabil. Förhoppningsvis ska jag kunna "stabilisera" bloggen också och börja spotta ut lite mer regelbundna inlägg, detta är dock inget man kan räkna med de närmaste veckorna, nu är det slutproduktioner följt väldigt direkt av ny "skolstart", sådant som kräver ens uppmärksamhet och lämnar en med lite för lite sinnesro för att kunna både djupdyka i och skriva om öl. Nåja, ses om 1-16 veckor!

2 kommentarer:

Baggen sa...

Tittar du upp till stockholmsträsket får du höra av dig så får vi köra en rejäl pubrunda .)

Gyllenbock sa...

Jag är gärna också med på ett hörn om du kikar in i Stockholm.

Nögne Ö Imperial stout Highland fat låter ju jävligt mumsig.