måndag 2 november 2009

Någon som varit "på" Lunator än?

Trodde detta skulle bli en klockren slappemåndag med ett gäng goda öl som vaggade mig sakta till sömns.. Öppnade dock precis en Lunator 09 och fick värsta "smör chocken", diacetyl så att det bara sprutar om det.. Jag kommer inte riktigt åt något annat i aromen och knappt i smaken förutom en lätt beska. Någon annan som har hunnit öppna en flaska än? Jag har ett par till som kanske borde lämnas tillbaka om det är såhär dem smakar.. Håller tummarna för att det bara var en dålig flaska dock.. Nää.. Hog Heaven nästa.. Oink!

9 kommentarer:

Niggze sa...

3 bärs en måndag, usch o fy! Knäpper en Urbocksjävel om någon timme =)

dempa sa...

Oink!

Niggze sa...

Oink den gammla musiktorrent sidan :)

andersand sa...

Ganska lättdrucken bira, Oinken alltså.. lite farligt..

Victor sa...

Fuck - jag hade egentligen också tänkt deltaga i frosserierna av systemetnyheter men gårdagens öldrickande ledde till en lite för marinerad lever. Får bli en vit... måndag till onsdag. Typ.

Låter inte kul med Lunatorn. Vi får hoppas på att det är bottle variation!

Uffe sa...

Min Lunator var fin, riktigt trevlig till och med! Oinken sitter som ett smäck!

David L sa...

Låter oroande, även om jag fick lite hopp nu när jag läste Uffes kommentar. Hoppas, hoppas.

andersand sa...

Värt att nämna är att jag absolut inte är ute efter att sprida skit omkring mig, när jag drack Lunator 08 sist tyckte jag det var mums och har fortfarande hopp. Det här var framförallt en fråga och jag är sjukt nära på att knäppa upp en flaska till bara för att få svaret och förhoppningsvis en klassisk svensk generös bock!

För övrigt..

Victor: Känner igen det där, jag tog en väldigt vit och allmänt hälsosam söndag igår just därför.. Brukar gilla det där sköna söndags ölet (jävlar vad det låter alkat) men igår avstod jag just för detta tillfället.

Uffe: Det låter bra, då var det här antagligen bara en kass flarra! Oinken funkar ja, "går att svälja".

David: Jag tänkte byta ut min kassa flaska mot en ny och testa imorgon men just nu är jag rädd att jag inte kommer hinna det (skola..) Jag vågar inte springa en heldag på skolan med en flaska öl som bara är igenproppad med en bit papper heller.. Får kanske hälla ölet på mackan imorgon ;)

Daniel sa...

Jag har nu provat Lunator 05 till 09, 09an tyckte jag inte var så grym, särskilt jämfört med guldkornen 07 och 08.

Jag tyckte 09an var lite torr eller något. Inte så mycket smak och restsötma som det var i de goda andra.

Daniel