torsdag 19 november 2009

"Gissa biran"

Snor Dempas koncept lite halvt nu och frågar er vad i hela fridens namn jag dricker? Det borde vara hyfsat lätt att lista ut trots dålig bildkvalité och brist på avslöjande flaska.


Efterhand (om det behövs) kommer ledtrådar.. Vinnaren får ära! Skål för en försvunnen förkylning!

- Det är systembolagetbira!
- Jag är glas nazi och glaset har antagligen större betydelse än ölets utseende på bilden ovan..
- Det är (ny) systembolagetbira!
- Välbalanserad och lättdrucken!

Herr Niggze gissade rätt, vi snackar Harviestoun "Mister snowballs".. Skön bira, frisk, lättdrucken, smakrik och välbalanserad. Kommer köpa flera flaskor av detta lilla guldkorn.

8 kommentarer:

Fredrik K sa...

Ser ut att kunna vara Sierra Nevada Torpedo..

andersand sa...

Långt ifrån! ;)

dempa sa...

Nånting säger mig att du inte har några Torpedo på lager, färshets-IPA-nazi som du är ;)

Hade tänkt gissa på Brewdogs pilsner men du skriver att den är välbalanserad och jag tror inte du tycker det.

Hmm. Eftersom du är glasfascist så är det väl en engelsk bitter/pale ale du dricker?

fajanen sa...

Kan det vara Shepherd Neame Christmas Ale?

Niggze sa...

Harviestoun Mr sno balls?

ricke sa...

BrewDog Paradox Isle of Arran! Har för mig att den var så ljus.

andersand sa...

Dempa: Bitter yepp...

Fajan: Nej!

Niggze: Ja.. (fan ta dig!)

Ricke: Haha, nära men denna var betydligt komplexare ;)

hirigalzkar sa...

Har inte unnir prova den än, men jag gillar absolut Harviestoun. Ett bryggeri som klarar av att göra intressanta och samtidigt lättdruckna öl.