måndag 7 september 2009

Hungrig av humle

Jag blir otroligt hungrig när jag dricker amerikansk IPA och dubbel/imperial IPA, någon annan som också blir det? Man ska bli hungrig av humles släkting (har jag hört) men också humlen själv verkar det som.. Pizza hade varit rätt fint... Jag sträcker mig nog efter quinoa salladen i kylen.

För övrigt tänkte jag bidra med ett kul inlägg idag, ett "video inslag" med lite snack om en välhumlad öl som finns på systembolaget just nu.. Jag spelade in med dålig kamera, importerade till datorn, tittade och insåg att jag är ganska okarismatisk och bestämde mig för att slänga filen i den virtuella papperskorgen, "the story of my life" typ. Hursomhelst, "Mean Manalishi" tröttnar snabbt, köp en flaska och drick, allt annat är slöseri.. på humle..

6 kommentarer:

simon sa...

Jag blir med hungrig av humle! Humliga öl är fina apritretare, några favoritapertifer: Jever, Orval, God Lager. Torrt och beskt, då smakar maten sen!

dempa sa...

Själv har jag inte lagt märke till att just humlestinn öl gör mig hungrig, däremot sänker ju alkoholen ens blodsocker, och därmed blir man "sugen" och hungrig, gärna på så fet och kalorihög mat som möjligt, tex en kebab med pommes kvart i två på natten - precis vad man behöver? ;)

andersand sa...

Jag brukar köra Burger King, ChiliCheese is the shit, speciellt när man är lite smått nitad, då är minst fyra paket ChiliCheese + burgare ett måste! Yes, exakt det man behöver :)

Niggze sa...

En fet slabbig kebab slår aldrig fel sent på natten, nej!

Victor sa...

Jag hade faktiskt en av mina värre ölhungrar på ölbloggarträffan. Lyckades slänga i mig både en kebabtallrik och två burgare på kvällen utan att bli nämnvärt mätt. Inte konstig att öldrickandet gör en fet. Samtidigt kan jag inte undgå att tycka att det ändå är ett sunt alternativ till GI och annat trams.

Alex sa...

Gå på klübb (Thomas Öberg)? Nej, jag blir inte sugen på mat efter IPA/DIPA men däremot ost och "finare" öl. Ett gissel, men ack så gott om man lyckas ha det hemma... Således bäst att alltid ha god ost hemma.