lördag 22 augusti 2009

Köp en Stone/Nögne/Jolly Holiday Ale eller två!

Var precis inom systembolaget och plockade upp ännu en flaska av Stone, Nögne Ö och Jolly Pumpkins "Special Holiday Ale" innan de försvinner helt ifrån hyllorna på hansakompagniet. Dels gjorde jag detta för att jag tror att det kan vara ett bra "julöl" nu när kylan snart slår till igen men även för att kunna köra en jämförande provning i framtiden. Samma öl ska nämligen bryggas igen, dock hos de andra två bryggerierna (det nuvarande var bryggt hos Stone såklart.) Vi kommer alltså förhoppningsvis få smaka samma öl fast med lite "Nögne karaktär" i framtiden. Enbär, tallbarr, Grimstad vatten? Nögnes "hussmak" lyser igen det mesta de gör och de är duktiga på julöl enligt mig. Även Rons bakteriefyllda, amerikanska och vilda karaktär kan bli lyckad i "special holiday" format då alla hans öl lagras på trätunnor med diverse gott på insidan och när han ska ta på sig att brygga ölet gör han inga undantag. Spännande? Trots att versionen bryggt hos Stone var "trevlig men inte mer" enligt mig så svarar jag.. Ja, verkligen!

1 kommentar:

Markus sa...

Jag och brorsan föll för trycket, nu står det sex stycken Holiday Ale i källaren. Jippie!