onsdag 8 juli 2009

Ölbloggarträff syd (betalningar)

Uppdatering:

Total summa för hela provningen: 3141kr
Pris per person: 242kr

Följande behöver e-posta mig och få mitt kontonummer som svar för att sedan sätta in 242kr.

Markus
Rickard* Betalt
Martin
Andreas
Martin 2's sambo* Betalt
Anders 2 (ska enbart sätta in 92kr)

Total indragen summa blir då: 1302kr

Följande har med sig finfin öl och ska på så sätt ha pengar tillbaka:

Fredrik (496kr)
Martin 2 (343kr)
Anders (306kr)
Niklas (17kr)
Henrik (6kr)
Filip (63kr)
Erik (63kr)

Total utbetald summa: 1294kr

Det blir alltså en mellanskillnad på 8kr eftersom det är lättare att hantera 242kr istället för: 241,615384615383 osv. De överblivna 8 kronorna tycker jag att vi slänger i den heliga öl-dammen, de går då till öl-gudarna som sedan kommer skänka oss framtida öl-lycka. De som tar med öl och ska ha pengarn tillbaka och som inte har gjort det än bör också e-posta mig med kontonummer, vi vill ju inte vara för generösa mot ölgudarna, då kan de tolka det som rövslickeri och vi får då en omvänd effekt. Är det något med mina uträkningar som inte verkar stämma så får ni skrika till.

Inga kommentarer: