onsdag 8 juli 2009

Massvis med öl

Har inte hunnit skriva mycket om öl eller ölen jag har druckit på senaste då jag antingen varit upptagen med att dricka den eller varit upptagen med att skriva om ölbloggarträffen.. Eller både och..

Hursomhelst, mellan varven har det druckits en hel del god öl och de närmaste dagarna ser ju inte bättre ut. Ikväll kommer en vän på besök och då ska jag, han och flickvännen ha en liten men stabil provning tillsammans. Inga direkta nyheter för min del denna gång nej utan här prioriteras det att konvertera den besökande vännen. Goda öl blir det hursomhelst, såsom Yeti, Maharaja, Bourbon County Stout, något spontanjäst, nån IPA med mera. Efter onsdag kommer en behövd tom dag vid namn torsdag men sen brakar det loss rejält med amerikaprovning i Helsingborg på fredag och sist men absolut inte minst Ölbloggarträff Syd provningen på lördag. Det är tur att man aldrig kan få för mycket god öl.. Jag får väll försöka skriva ihop något vettigt efter alla provningar i början på nästa vecka. Sen kommer det ju så småningom fler intressanta öl att prova, kolla bara här.


Önska mig lycka till med konverteringen ikväll.

1 kommentar:

Weine sa...

Sjuka grejer på gång där Anders. Både ditt schema och det som är på gång in till Danmark.