fredag 5 juni 2009

Ölbloggarträff syd!

Okej, datum för "ölbloggarträff syd" är då spikat till lördagen den 11'e Juli. De som garanterat dyker upp är följande.

Fredrik
Markus
Henrik
Niklas
Anders
Ricke
Stouter
Andreas

Sen har vi många kanske och preliminärt, de som var eller fortfarande är osäkra kan skrika till i "kommentarerna" så fort de vet säkert. Som sagt, även ickebloggare är välkomna, såväl nybörjare som inbitna nördar och pälsdjur, bara skrik till i någorlunda god tid så att vi lättare kan beräkna provobjekt mm. Och på tal om provobjekt är det nog dags för lite förslag gällande dem. Än så länge har vi en 1,5 liters flaska men that's it jag börjar dock på en lista här under och skriver mina egna förslag i kommentarerna precis som alla andra bör göra.

Mikkeller Festival Special Edition 2009 – Stella 0 150 cl
BFM Abbaye du Saint Bon-Chien Grand Cru 150 cl

Rock och roll!

13 kommentarer:

andersand sa...

Jag föreslår själv att vi satsar på ännu en 1,5 liters flaska (BFM Abbaye du Saint Bon-Chien Grand Cru) så slipper man dricka den själv och bli småberusad. Vad sägs?

Stouter sa...

Jag var även intresserad av att deltaga, om jag är välkommen :)

andersand sa...

Självklart!

Niggze sa...

Andersand: Det tycker jag också vi skall göra.

Fritt fram att laxa med lite överraskningar också antar jag ;)

ricke sa...

Jag håller med om BFM bon-chien etc...men någon kanske borde ansvara för att köpa den. Förvisso är den tokdyr, men eftersom den kommer i så få flaskor så kanske den tar slut rätt fort.

andersand sa...

Det har du helt rätt i Ricke, jag har inte stenkoll på mitt schema så jag vågar inte ta på mig ansvaret just nu men det löser sig nog, någon av oss alla ska väll vara där i kön på morgonen antar jag.

Henrik sa...

Tycker det låter som en riktigt bra ide att testa några 1,5-liters flaskor. Kommer att vara på jobbet den 15e, ska till systemet direkt efter jobbet. Är där någon kvar av BFM Abbaye du Saint Bon-Chien Grand Cru, så kommer jag att plocka upp en.

Ska det planeras in en resa till Danmark för att plocka upp lite öl?

/Henrik

andersand sa...

Självklart ska vi köra en Danmarks trip o handla något skoj. Min kwinna har pendlarkort till kph så jag åker över gratis och tränar ryggen.

andersand sa...

Finns det intresse att även köra de två andra swizzarna på 75cl flaska? alltså "Abbaye de Saint Bon-Chien" och "11ème Cuvée Spéciale"?

Jag kan tycka att det hade varit ett ypperligt tillfälle att testa dessa utan att behöva punga ut sådär 250kr och samtidigt bli jättefull :)

Niggze sa...

Det finns absolut intresse för det :).

Stouter sa...

Jag är väldigt intresserad av Bon-Chien-magnumen som provobjekt, de andra två hade jag tänkt köpa till mig själv men det gör ju inget om jag dricker de dubbelt :)

Det jag på rak arm har att erbjuda en grupp av vår storlek är något av följande:
** 3 x Abbaye des Rocs Brune a 33 cl.
** 1 x De Molen Bommen & Granaten a 75 cl.
** 1 x Struise Pannepot Reserva a 75 cl
** Kanske 2 flaskor weasel, måste först utreda vart alla flaskorna jag har ska någonstans

Andreas Jaeger sa...

Jag kommer osså...

andersand sa...

Stouter: Låter prima. Man kan ju alltid prova BFM ölen för att kunna avgöra hur pass länge man är sugen på att lagra dem tex.

Andreas: Gött!