torsdag 25 juni 2009

Eeeeh.

Sa ju att jag skulle posta angående radiosändningen om festivalen där jag spelar på lördag.. Det skippar vi då det var väntat extremt kort och menlöst. Ska däremot rapportera att Hoegaarden Wit är ett sommar öl man inte bör underskatta och potentiellt årets "festival dricka". Det var längesedan jag själv gick på festival, Roskilde för flera år sedan och där drack man ljummen Tuborg. Vad är lämplig festival öl för ödrickare med smak? Jag tänker kanske ta med mig några Oppigårds "Summer Ale" men vad mer kan vara lämpligt tro?

Förslag belönas med låten som spelades på radio i morse, en låt som jag kommer köra på festivalen, då förhoppningsvis med live trumpet.



Om jag ska skriva något om låten, ja då får jag väll nämna att den är en ren kliché, ett parodi på sig själv, så insnörad i sig själv att den inte ens blir rolig. Det är hård brittisk samplingsbaserad musik med en nypa rave, en nypa rock, tv-spels musik och riktigt fåniga kompositioner åt det tralligare hållet med torr ful samplad trombon som spelar på en för hög oktav. Meningslös kanske? Ja men jag själv tycker den är rätt kul om man tar den på rätt sätt och det kan vara en rolig bit att kötta ut "live". För övrigt så är den inte heller riktigt färdig...

PS. Förresten så spelar jag 23 på lördag om någon har vägarna förbi, vi kan dricka öl efteråt.

7 kommentarer:

bark sa...

När jag åkte på längre resor med fotbollsklacken brukade jag hinka i mig Spitfire på burk. Gott.

andersand sa...

Jag tror jag behöver något friskare som det ser ut just nu, vädret är fantastiskt. Sen begränsar jag mig inte till burk även om ett flak dales inte hade suttit fel..

dempa sa...

kolla om du inte kan få tag på ett lock sort guld, de brukar ofta finnas där nere i skånekrokarna..

annars skulle jag nog kört på ett gäng oppigårds golden och single hop. kanske varvat med nån red seal eller nån bra weiss. burköl är svårt.. gillar iofs adnams the bitter.

Drutten sa...

Sitter med samma problem. Ska till Öland roots om några veckor och jag har inte varit på festival sedan jag konverterade till ölnörd fullt ut och då gick det ju bra att dricka 24 gradig kung men jag är inte säker på att det går längre..

andersand sa...

Dempa: Det blev många av dina förslag, Oppigårds summer och golden, red seal och några hoegaarden på det. Sen var jag tvungen att stoppa ner ännu en "smokejumper" i korgen som kan passa som nattfösare om inte annat.

Har en burk Ten FIDY kvar som jag är sugen på att dra med också, bara för att ha nått på burk..

dempa sa...

Gött, hoppades det funkade!

Drack förresten Storm King igår, riiiktig goding det! LAKRITS!

andersand sa...

Allt gick mycket bra och det ölades långt in på natten..

Storm King är en trevlig klassiker, köpte ett sexpack i USA för 12 dollar som jag släpade med hem, har en flaska kvar.. hah..