onsdag 27 maj 2009

Skolavslutning

Idag var det, till min stora förvåning den sista dagen av min nuvarande kurs "musikproduktion". Känns ju bra eller, ja ganska även om jag känner mig något överrumplad. Gladare blev jag dock när jag tänkte "vad gör man för att fira en avslutad kurs?" Jo man öppnar väll något schysst öl, eller? Nu sitter jag här dock, i väntan på käk och funderar på vilket öl som kan markera detta avslut.. Samtidigt som jag känner att det bör vara något relativt speciellt så vill jag inte att det ska vara "för krävande". Jag är lite sugen på något åt det syrligare hållet, kanske en väl kyld flaska "kriekenbier" ifrån Liefmans eller om man vill ta det ännu längre, den minst sagt sura Cantillon kriek? Jag hade kunnat tänka mig en 37cl blåbärs lambic men den är betydligt mer fruktig än syrlig i år och blåbären är roligare att spara tills man får besök av någon som uppskattar att prova det. Senare ikväll kan jag tänka mig en Bells Expedition Stout eller något åt det svartare hållet, kanske är det dags att prova BrewDogs Anniversary Paradox? Nej, total beslutsångest samtidigt som man känner sig lite kräsen funkar inte och hur mycket jag än funderar så kommer det säkerligen sluta med att jag väljer ett öl av en stil som jag just nu inte är alls sugen på, typ en söt tysk bock eller nått. Hjälp..

4 kommentarer:

Weine sa...

Då ställer man sig frågan - Var du godkänd när kursen avslutades? Just det...klart att du var men det skadar inte att fråga. Vet inte vad du har kvar från New York men Expedition Stout känns för mig som ett självklart val.

andersand sa...

Klart :)

Det blev helt avigt ikväll, Dogfish Head Raison De Extra ifrån 05! Vad var det jag sa, jag hade anledning och möjlighet att dricka något gott men valde något alldeles för sötsliskigt.. Rätt okej att smutta på över 3 timmar dock.

bark sa...

Om man ser ölsamlingen framför sig och funderar "Njaeee..." så ska man respektera detta och göra något annat en stund. Eller hela kvällen.

andersand sa...

Eller så tar man helt enkelt vad som helst över 16% så tungan får sig en riktig smäll o så blir man samtidigt lite småpackad.