torsdag 14 maj 2009

Imorgon (och i övermorgon) smäller det!

Ja imorgon är det dags för Ølfestival i Köpenhamn! Det är många galna öl på listan och ja, det kommer bli en ren kamp att hålla sinnet vid en någorlunda "ok" status. Planen för min del är att först och främst besöka Ölbutikken när de öppnar imorgon klockan 12:00 för inköp av några nya specialare. Sedan ska jag vandra bort till min goda vän som bor en tio minuter ifrån butiken och dumpa av lasten, kanske ta en kopp kaffe etc. Därefter bär det av mot Valby och dess hall då festivalen drar igång 14:00.

Förhoppningsvis ska jag lyckas klämma in allt intressant i år, jag har gjort en nördigt skön liten lista på det viktigaste men samtidigt lämnat lite rum åt improviserande. Några måsten är ju Mikkellers begränsade "släpp", De Molen, Nögne Ö och Beer Here. Ni som ska dit, vad är era måsten i år? Det är en stor lista öl att gå igenom så rekommendera mig gärna era måsten för risken finns att jag missat något!

Nåja, nu ska jag nog ta och öppna en "Beer Geek Breakfast" festivalen i ära, vi ses kanske imorgon? Jag har iofs fått uppfattningen att de flesta svenskar besöker festivalen på just lördagen men ja, då ses vi då istället!


Uppdatering: Smuttar just nu en två år gammal "Beer geek breakfast" och vill konstatera att ölet inte mår vidare bra av lagring. Det syrliga kaffet harmoniserar inte längre med den färska humlen då den färska humlen inte längre finns kvar. Maltiga toner av mörk chocklad är tydligare än innan men det är det enda positiva då ölet, utan den där rejäla "tallbarrs beskan" framstår som ganska tamt. Ville helt enkelt bara rapportera in och säga "lagra inte denna!". Blir jag inte sömnig snart så får jag kanske knäppa upp en "Weasel" som kompensation..

14 kommentarer:

Fredrik K sa...

Låter sjukt najs! Synd att man inte bor lite närmre - samt hade en större budget.

Lova att rapportera iaf! : )

Daniel sa...

Ha det underbart kul! Jag ska kolla Göteborgsvarvet med en noga utvald och väl kyld öl. Jag är inte bitter, men förhoppningsvis är ölen besk!

Daniel

rojo sa...

Jag har gjort en liten lista på sådant som låter intressant... men det mesta är ganska starkt, så jag oroar mig lite. Vi besöker Ölbutikken på fredag men festivalen först på lördagen. Slå en pling!

andersand sa...

Ja det är en jäkla massa starka grejer.. Jag satsar på runt 30 öl/dag med mycket vatten emellan men ja, det blir tufft..

Baggen sa...

Ses på lördag! Skitsnack och ölprovning :)

Henrik sa...

Listan börjar bli lång (30-40+), tråkigt att man bara kan vara där på fredagen.

Det jag inte kommer att missa är Mikkellers olika fruktöl som släpps under fredagen. Mycket nyfiken på dom.

Kanske ses i morgon i vimlet

/Henrik

andersand sa...

Ah lite synd att det är så många som bara drar dit under lördagen, min kwinna ville inte bli utsatt för tolv timmar ölprovande detta året också så jag går helt själv under fredagen! Hoppas dock att man stöter på en och en annan skön ölnörd trots att trycket ligger på lördagen.

Niggze sa...

Jag skulle egentligen dit imorgon men det skiter sig, drar kanske dit på lördag istället. ses vi där =)?

Fredrik sa...

Vi syns där jag och Andreas finns på plats både fredag och lördag.

Tomas sa...

Jag och Lena tillsammans med ett gäng andra Maltister kommer att vara där från att festivalen öppnar på lördag. Vi kommer förmodligen att fokusera oss på de danska öl som vi inte har smakat tidigare, men det blir många och starka öl i vilket fall som. För att klara hela dagen får man vara beredd på att hälla ut det mesta, förutom det absolut bästa, efter att ha smakat på det.

dempa sa...

Men aaaaaaaaah vad är det man missar!?

Fått för mig att det är ölfestival i Köpenhamn i September, men vad jag förstår var det visst en "engångsföreteelse".

Nästa år lär jag lätt vara med!

Skit att man ska va sist ut med så mkt ;)

Victor sa...

Missade också festivalen. Hoppas det vart lyckat!

Vad gäller lagrad Beer Geek har jag som plan att testa en flaska från systemet mot en färsk Weasel inom en snar framtid. Har inga höga förväntningar på Beer Geeken... speciellt inte nu.

andersand sa...

Det var prima, mycket schysst öl. Får se om jag skriver några rader om det senare (så fort jag har fått internätet i den nya lyan..)

Självklart orkade jag inte klämma en "Weasel" efter frukosten så det blev trots allt ingen direkt jämförelse.. Nåja, lite orättvist att prova med "för gammal" breakfast kanske, färsk är den ju prima.

buy fifa coins sa...

Amazing, this really is stunning. Picture all of the reading through as well as composing you can perform... Chilly within the winter season although.


lol代练
FIFA 15 Coins