onsdag 29 april 2009

Intresse för ölbloggarträff syd?

Ja varför inte börja så smått? Efter en jävligt grym eftermiddag och kväll i Göteborg med massor av sköna filurer blir man ju onekligen inspirerad till att dra ihop något här i Malmö. I Göteborg träffas ju ölnördarna mer eller mindre regelbundet och dricker bra öl tillsammans, något som vi är lite sämre på här nere. Kanske är vi inte lika goa och glada men jag tror trots allt att vi borde kunna fixa ihop en schysst provning, kanske en där vi här nere får chansen att träffas, snacka skit och dricka öl.


En del intresse har redan visats från några ölbloggare men det känns mer strategiskt att ge "intresse anmälan" en egen tråd. Självklart utesluter vi inte resten av världen bara för att det är en "bloggar/syd" provning så vem som helst kan ju hojta till bland kommentarerna om de vill vara med. Värt att nämna också är att detta inte är eller behöver vara en provning/träff i samma kaliber som den som nyligen tog plats i Göteborg, vi blir säkert inte lika många och provar kanske inte lika många öl etc men det kan nog bli trevligt ändå. Sedan är ju en årlig, större bloggarträff ett måste i framtiden också, då kanske i Göteborg igen eller Stockholm eller.. Malmö.. Men det är en annan historia.

Vad gäller denna provning så är lokal, provobjekt och andra mer eller mindre viktiga element något vi går in på senare, det är något vi får trixa ihop efterhand. Även datum är just nu helt öppet och oklart, självklart satsar vi på att köra när så många som möjligt kan och mitt förslag är att vi brer ut nöjena och inte lägger det för nära ölfestivaler eller "Beermakers Dinner" etc.

Jag kommer slänga upp namn här efterhand som intresse visas, bara för att era namn står på listan innebär det inte att ni har lovat något och att något är spikat utan bara att ni har visat intresse.

Andersand
Tomas och Lena
Niggze Niklas
Weine (om datum funkar)
Henrik
Markus
Christer
Ricke
Fredrik

25 kommentarer:

Tomas sa...

Jag är naturligtvis intresserad. Beroende på hur många vi blir skulle vi eventuellt kunna ha det hemma hos Lena och mig (Lugna gatan 43 i Malmö).

andersand sa...

Härligt, jag slänger in både dig och Lena på listan.

Niggze sa...

Count me in :)

Weine sa...

Kanon Anders. Jag skulle ev. kunna komma förbi om det är ett datum som passar. Skulle då matcha detta med ett besök i Köpenhamn. Det börjar bli dags att fylla upp öl-förrådet :)

Ska du på Beermakers Dinner och isåfall vilken av dagarna?

dempa sa...

Weine, du är galen..

Tomas sa...

Beermakers Dinner: Jag och Lena kommer att vara med på fredagen, men jag vet att andra Maltister kommer att gå på lördagen.

andersand sa...

Jag är inte bokad på beermakers och tror inte studentkassan tillåter det, hade varit kul dock men jag får se..

Jag tänkte väll att vi kör denna provning/träff någon gång därefter beermakers, en eller två veckor senare kanske? Som sagt så är det öppet men det är ju schysst om man sprider ut glädjen lite.. Vore grymt om du kunde komma Weine, isf så har du sovplats fixat och jag bjuder på ysta färsköl ;)

Tomas sa...

Början på juni är nog bättre, då vi i Malte ju ska ha en öltipspromenad i Malmö 30/5.

andersand sa...

Då kanske den 6'e Juni är något man bör sikta på. Men vi får se, det ska passa så många som möjligt samtidigt som man inte kan anpassa sig till alla för då blir det aldrig av. Går in djupare på det, lokal och till sist provningsobjekt när vi samlat in intresse.

Tomas sa...

Den 6e juni kan förresten inte vi, då vi ska på min svågers 40-årsfest det datumet. Vi kommer alltså att befinna oss i Göteborg då...

Henrik sa...

Hej,

vet inte om icke-bloggare får vara med, dock en mycket frekvent läsare av alla bloggar. I så fall är jag intresserad.

/Henrik

andersand sa...

Okej, den 13'e funkar också skulle jag vilja påstå, då funkar det riktigt bra för mig förresten för sambon är bortrest ;)

Henrik: Självklart får icke-bloggare vara med, vi vill lura fram så många ölmänniskor som möjligt! Sen kan du ju alltid göra som Christer gjorde inför göteborgsträffen o starta en blogg sådär 2 timmar innan ;)

Niggze sa...

Jag kan inte helgen 12-13 Juni då jag befinner mig i Deutschland just då.

Christer sa...

Blir det av den 13:e kommer jag gärna och hälsar på i Skåneland. Övriga helger är jag helt rökt.

andersand sa...

Ah, jo.. det blir ju alltid såhär, av en bunke människor är det ju alltid någon som inte kan då eller då. Vi får se vad som händer med datum senare, intresse anmälan först. I slutändan får vi rösta på ett par-tre datum och se vilket flest kan på, annars kan vi ju boka in en julölsprovning i december ;)

Tomas sa...

13e juni passar som det ser ut nu.

Niggze sa...

Träffade Fredrik i köpenhamn tidigare idag och båda var ganska överrens om att ett lite senare datum än tidig juni är lämpligt. Jag vet inte...

andersand sa...

Säg till när du vet.

Niggze sa...

Haha med "jag vet inte" menades, diskutera om det låter okej eller inte.

andersand sa...

Alla får ju spotta ut förslag sen ser vi helt enkelt i slutändan vilket datum som flest kan/vill på, det viktiga är väll att det föreslås saker snarare än att folk säger "det funkar inte och det funkar inte", vad man behöver ha reda på för att kunna spika någonting är när det faktiskt funkar, sedan spikar vi, sedan kör vi.

Den enda begränsningen som finns här egentligen är att det ska vara en helg, sen kan det vara i slutet på juni, juli eller till och med augusti om vi föredrar det.

Markus sa...

För min del så funkar vilken dag som helst som jag är:
a) inte är bortrest eller uppbokad på annat
b) är sjuk

Skämt å sido, känns som om det inte ska behövas så mycket planerade för en liten och oprentantiös provning. Anders har ju inte föreslagit att vi ska slå på stora trumman och ordna någon ny Göteborgsträff.

andersand sa...

Nej exakt, jag siktar inte på en "göteborg v2" utan snarare på att bara träffas och dricka öl, sen att man kallar det "provning" gör väll att det tolkas som överseriöst.. Hade lika gärna kunnat föreslå att vi alla träffas på puben och dricker schysst öl där men båda är ju absolut roligast ;)

Fredrik sa...

jag ringer dig imorgon Anders så kan vi planera lite, jag har ju lite trevliga three floyds öl i skaferiet.
Kanske vore kul att testa lite...
;-)

Weine sa...

Haha, jag känner igen detta från planeringen av Göteborgsträffen. Helt omöjligt att få ihop det så att alla kan närvara.

Jag nämner inga datum utan försöker anpassa mig efter det datum som bestäms.

FUT 14 Coins sa...

AMAZING function. As well as incredible range of resources to operate... Excellent!!

League of Legends boosting


Fifa 14 Coins