fredag 3 april 2009

FFFredag!

Om några timmar är det dags. Jag ska prova ett av världens mest hype'ade öl Three Floyds "Dark Lord", den behöver nog ingen presentation.. Jag har drömt om att få prova ölet som länge legat på topp tio listorna på både Beeradvocate och Ratebeer men trodde kanske att det aldrig skulle bli möjligt. Idag är det dock dags, förväntningarna är ganska höga men jag är rätt bra på att mentalt neutralisera mig, sedan får vi se om ölet är så bra som det sägs..


En recension kommer självklart senare, önska mig lycka när jag konverterar till den mörka sidan.

5 kommentarer:

Weine sa...

Lycka till Anders! Ska bli kul att höra om dina intryck. Skulle även vara intressant om du kunde göra någon slags jämförelse mellan den och Speedway Stouten.

Victor sa...

Haha, du lyckas verkligen få oss läsare att sucka av avund gång på gång! Hoppas att det blir en minnesvärd fredag! För egen del blir det påskölsprovning ikväll.

Rekan sa...

Jag tror på en svag trea i betyg ;)

andersand sa...

Inte meningen att orsaka avund, var bara själv så exalterad att jag var tvungen att få ett litet utlopp för det :)

Påslölsprovning, hett ;) Neee men det kan ju vara kul, jag har bara provat Påsk Alt grejen och den var bra.

Weine, får se om ölen ens går att jämföra, misstänker att DL är sötare och fetare och mindre kaffeorienterad..

David L sa...

Haha. Fan, vad avundsjuk man blir! De öl man själv dricker ter ju sig ganska meningslösa jämfört med de man läser om här... med undantag för Stormaktsportern då ;) Får hoppas det blir njutbart i alla fall!

Apropå påsköl så köpte jag ytterligare en Påsk Alt idag. Finns inte så många andra intressanta av dessa, Nils Oscar osv. känns väldigt ointressant av någon anledning. Däremot blev det en Single Hop Ale, som var rätt uppfriskande och trevlig. Slinker kanske ner lite ekologisk ale från Nynäs och Golden Pride också...