onsdag 4 mars 2009

Landad

Ja, då har man landat i New Jersey. Sitter i flickvännens systers lägenhet och dricker Tröegs Nugget Nectar. Har idag bilturistat NJ, lidigt på klädesaffärer, ätit grymt Indiskt käk, shoppat lite öl i en butik 20 min ifrån boendet samt druckit lite av den och är nu på gränsen till att somna (jetlaggad till tusen.)

Har tagit det ganska lugnt till att börja med men imorgon blir det att dra in till Manhattan och "Rattle 'n' hum" där jag ska byta några öl samt dricka några. Tittar nog inom The Ginger Man en runda också för att dricka någon öl ifrån någon av deras 70 fat...

Ska försöka låna till mig en kamra också så att jag kan ta nördfoton under min visit och dela med mig av här senare.

Hörs

6 kommentarer:

Markus sa...

Kul att höra att du överlevde flygresan. Man vet ju aldrig vad som kan tänkas hända en flygrädd svensk på väg till staterna;-)

Nugget Nectar låter smaskens!

Väntar med spänning på riktiga "turistfoton" med öl, barer, ölaffärer osv.

/Markus

Weine sa...

Gött! Ser fram emot kommande inlägg.

Niggze sa...

Är den god då, Tröegs alltså ;)? Har hört mycket bra om den.

dempa sa...

Foton är ett måste! Ååh.. va bra du har det..

andersand sa...

Ska få låna en kamra imorgonkväll antagligen.. Nugget Nectarn var riktigt god, väldigt "nectar" lik.. Hade kunnat dricka tre flaskor på 30min trots 7,5% om jag inte hejdat mig. Köpte massa founders också som jag aldrig hann dricka då jag blev sömnig.. Kommer bli svårt att hinna prova allt man vill känner jag redan efter ett litet besök i en sämre butik..

Markus sa...

Jo, utbudet på de mindre butikerna kan vara riktigt bra. Tog mig och brorsan lite över en vecka att dricka oss igenom de öl vi var intresserade av på Whole Foods vid Union Square. (Iof är väl inte WF någon mindre affär men vad det gäller öl så är det rätt begränsade.)