torsdag 19 mars 2009

"Hejdå New York provning" ikväll!

Imorgon bär det hem, tillbaka till Malmö igen och det med blandade känslor. Självklart kommer man sakna det stora öl utbudet, de fullproppade pubarna (både vad gäller öl och folk) men samtidigt har jag också saknat motsatsen, lugnet, min sköna lägenhet och det drickbara, icke klor smakande vattnet! Jag ser fram emot att komma hem med lite öl som ska avnjutas i något av mina många ölglas i min sköna soffa, i min tomma, rymliga och välorganiserade lägenhet. Ett faktum som tynger mig något är också den struliga hemresan, jag ogillar som sagt att flyga, framförallt med fyra fullproppade resväskor och iaf halva morgondagen består av släpande, väntande och oro över allt glas som kan gå i kras. Nåja, för att fira min egen avgång och lyfta denna dag full av packande och annat tråk så ska jag prova några väldigt spännande öl ikväll, några öl som ändå ska drickas färska och som inte får plats i resväskorna.


Huvudölen ikväll blir då två ifrån Russian River brewing co. Först "Blind Pig IPA" följt av "Pliny the Elder" som är en dubbel/imperial IPA, helt färsk ifrån ett byte jag nyligen gjorde här i NY. Som en "extra" i samma byte fick jag även en flaska "Hopslam", visst provade jag den nyligen men det är väll ändå ett öl värt att dricka igen? Flaskan är bara en till två månader gammal så den bör fortfarande smaka väl. Sedan har även flickvännen en helfärsk flaska "Maharaja" som inte heller får plats i resväskorna så den måste slaktas den med. Skulle det inte räcka så står det även en överbliven flaska "Double Trouble Double IPA" till i kylen..


Det har blivit otroligt mycket IPA och dubbel/imperial IPA under min visit i USA men få i klass med de ovanstående och väldigt många mediokra i ärlighetens namn. Känns inte mer än rätt att toppa besöket med ett par i världsklass. Recensioner kommer när de flesta svenskar ligger och sover!

PS. Ja, nu har jag äntligen fixat lite foton, märkte först nu det störiga, väldigt felaktiga "date stamp'et" dock, nåja..

8 kommentarer:

dempa sa...

snacka om att man hade dödat för att få vara med om dina ölupplevelser i usa.
så det där får nästan sägas vara top-4 av ölen du drack där?

har en pliny the elder och en hopslam på g "in", de ska bli fruktansvärt nice att testa.
hur sjukt underbart måste det inte vara att ha så färsk öl som du har då?

andersand sa...

Vi får hur bra dessa blir men förväntningarna är väldigt höga. De bästa ölen jag har druckit här vet jag inte, min favoritstil är ju egentligen imperial stout och några trevliga sådana har jag också fått ner. Provade founders breakfast stout igår kväll och den stack helt klart också ut..

Tröegs Nugget Nectar och Lagunitas "Hop Stoopid" var båda helt fantastiska humlebomber, nästan mer juice än öl faktiskt sen drack jag en färsk grym sak ifrån Vermont som jag inte hittar på nätet.. Påminde om Hopslam (bra betyg!)

Hoppas gudarna ger dig färska flaskor av hopslam och pliny!

andersand sa...

Alchemist "Focal-Banger" hette förresten den dubbel IPA'n ifrån Vermont, har EN rating på ratebeer hah.. God var den iaf.

Markus sa...

Det var fan i mig inget dåligt gäng öl du har där, har bara prövat Hop Slam och Maharadja och de är ruggigt bra bägge två. Pliny the Elder och Blind Pig står på min att pröva lista och förhoppningsvis blir det av någon gång här framöver.

Niggze sa...

Mums, låter helt underbart det dära :)! founders breakfast stout har jag velat prova ett bra tag, god som satan eller?

andersand sa...

Breakfast stouten var grym ja, helt klart en av de bästa kaffe stoutarna jag har provat. Mörkare i doft och smak än tex beergeek breakfast men otroligt krämig och jävligt snygg med sjuka kaffesmaker..

Markus sa...

Må ölgudarna vara med dig så att alla flaskor klarar sig helskinnad genom resan. Väskgorillorna är inte att lita på när man fraktar dyrbara maltdrycker.

Buy Runescape Gold sa...

Cute story. Helps make me desire to be much better. Thanks for discussing. You are great. Buy RS Money cheap Diablo 3 gold