torsdag 22 januari 2009

Ingen öl

Lite tyst de senaste dagarna. Har påbörjat nya studier i Lund som har krävt en del fokus sen har jag faktiskt inte känt mig jätte intresserad av de ölen som finns tillgängliga på systembolaget och pubar häromkring just nu. Kanske är det en liten, tillfällig skada orsakad av "Dark Horizon".

Efter en lång dag full av musikanalys och en massa icke fungerande SJ tåg senare har jag i alla fall fått i mig lite käk och hunnit plocka fram en Nils Oscar Coffe Stout ur "källaren". Har även siktet på något annat öl ur lagret för att fira att jag idag, fick reda på att jag har klarat alla mina tentor och cashat in alla poäng ifrån nätverks, programmering och databaskurserna.

Och där knäppte jag upp min sista flaska "Coffe Stout". Har hunnit dricka några sen den släpptes på systembolaget i november och tänkte spara en flaska på obestämd tid. Idag var det dags då en vanlig "lagom stout" kändes helrätt. Även skönt att kunna konstatera att trots, ganska hög temperatur i min tillfälliga garderobskällare så mår ölen mycket bra. Tänker i vilket fall som helst, förhoppningsvis snart åka ut till min halvsyster på landet för att spana in en potentiell "riktig" källare med förhoppningsvis konstanta, lagom 12-13 grader. Kanske kommer en rapport om det projektet när det väl har tagit fart.

Bjuder på en "liten bit" som kompensation för dåligt med ölrecensioner..

Skål!



Uppdatering: Fick nyligen reda på att ovanstående bit musik spelas på radio nu, söndagen den 25'e på "Alien Air Music" någon gång mitt på natten då programmet sänds ifrån Los Angeles. Den sömnlöse kan hitta info och "tune'a in" någonstans här. Det brukar spelas en hel del intressant musik även om jag sällan är uppe länge (eller tidigt) nog att lyssna på var sändning.

6 kommentarer:

Victor sa...

Ibland behöver man lite tid för att smälta och kontemplera över sina intryck. Kan tänka mig att Nögnen är ett sådant öl! Har druckit väldigt lite öl de senaste dagarna jag också. Idag är jag dock riktigt sugen på att korka upp något. Min St. Bernardus 12 Special Edition har sett sådär lite slampigt inbjudande ut ett tag nu...även om jag mest är sugen på en riktigt klibbig humlebomb.

Schyst låt denna gången också by the way!

andersand sa...

St Bernadus 12 är riktigt bra, har inte provat special edition dock, låter intressant.. Antar att du inte provade den för isf önskar jag ett inlägg om den!

Jag blev sugen på belgiskt nu och funderar på att "prova" Pannepot reserva igen...

Kul att låten lät ok btw

Ingo sa...

Hej Anders, har tittat in här på bloggen en del den senaste tiden vilket varit intressant och kul många gånger.

Har sett att du ofta handlar på Ölbutikken i Kbh och jag funderar på att göra samma sak. Funderar bara lite på hur nära stationen det ligger, är det svårt att hitta dit? hittade någon karta men fattade inte mkt. Kanske blir en tripp i veckan.

Tack för en läsvärd ölblogg!

Niggze sa...

Ingo: Det är inte alls långt ifrån stationen typ 10-15 minuter med gång. Du går bara Vesterbrogaden ner tills du ser en gata på vänster sida som heter "Oehlenschlaegergade" sen ligger det typ 20 meter ner på den. Bara följ Vesterbro gade och gå på vänster sida så är det omöjligt att missa gatan.

Ingo sa...

Allright, ja det låter enkelt,

Tack för snabbt svar Niggze!

andersand sa...

Kul att du gillar bloggen Ingo. Ölbutikken ligger som Niggze säger och det är ganska lätt att hitta dit. Bara att gå nedför Vesterbrogade och hålla utkik åt vänster tills du ser en ganska tydlig "ölbutikken" skylt. Glöm inte deras ganska snåla öppettider dock, det har hänt några gånger att jag gjort det och funnit mig själv stående framför en låst dörr, surt att ha bra öl så nära men ändå så långt bort..