onsdag 7 januari 2009

Idag släpps vesslan

Mikkellers nya, uppbiffade "Beer Geek Brunch (Weasel)" släpps idag på Ölbutikken. En imperial oatmeal stout på 10,9% med bajskaffe, som ni säkert redan läst om i. Tydligen är kaffet dyrt, exklusivt och ökar sexlusten! Så för ölnördarna som vill bättra på sina sexrelationer står det nu några månaders hårdbantning med Bud light på schemat och sedan belöning i form av Beer Geek Brunch Weasel och en glad fruga (förutsatt att "glida upp och ner på ölmage positionen" inte är dennes favorit.) Detta afrodisiak kommer kosta "runt 69DK" för 500ml i butiken.


Jag själv kommer tyvärr inte åka till Köpenhamn idag och inhandla detta då jag är allt för upptagen med "viktiga saker", hoppas däremot att en av mina vänner plockar upp någon flaska åt mig så att jag kanske får prova ölet till helgen. På Mikkeller.dk kan man läsa ett pressmeddelande och lite annat om ölet, de har även, äntligen slängt upp en ordentlig lista på Mikkellers brygder där man kan se att nu i januari, ska "Warrior single hop IPA" anlända, låter minst sagt lovande det också..

1 kommentar:

Weine sa...

Ja tack, jag tar 2 st. Fick som sagt ett smakprov Ölbutikken senast jag var där. Vill ha mer!