måndag 12 januari 2009

En riktig måndag

Jag ska inte ställa den vanliga frågan "varför kan man aldrig somna innan en tidig morgon?" men lite så var det inatt. Rulla runt, ignorera pissnödigheten, rulla runt igen, vända på kudden, vända på kudden igen, rulla runt osv. Blev nog fyra timmar denna natt sedan en fyra timmars tenta skrivande på det. Skriva kod med papper och penna är så jävla avigt och ansträngande. Hursomhelst så gick det nog ok och firar det med en lugn och skön kväll. Knäppte upp en väl kyld Brooklyn lager strax efter jag kom innan för dörren, heltrevlig icke krävande och välbalanserat öl som jag dricker från och till, framförallt vid sådana här tillfällen.


Påtal om Brooklyn så tänkte jag ta och besöka deras sannerligen turistiga "bryggeri" i New York i mars, kanske inte en av de häftigaste aktiviteterna jag planerat in men det känns ändå som ett måste. Förresten, någon som har några måsten vad gäller "att göra/dricka" i New York?

Påtal om Brooklyn igen så kommer ju deras "Black Chocolate Stout" till systembolaget den 1'e februari, heltrevlig speciellt om man ser till prislappen. Resten av min kväll kommer spenderas med lite rotfrukter och kyckling i ugn, kanske någon rulle och antagligen en "bourbon county stout" som får vagga mig till sömns.

10 kommentarer:

bark sa...

Kod på papper... Fram till slutet av åttiotalet var det så man gjorde. Jag har sett flera företag som haft skrivblock med avlånga rutor för att snyggt indentera kod.

Gyllenbock sa...

New York är en trevlig stad, är det första gången du åker dit?

Ett par gånger har jag varit där, gillar mest att gå omkring och njuta av atmosfären. Folket, myllret, pulsen är de största sevärdheterna enligt mig. Fast en sak kan jag tipsa om, nämligen att besöka Empire State Building. Utsikten är förstås makalös. En annan kul grej om nu budgeten tillåter är att ta en helikoptertur runt Manhattan.

Matställen och barer finns det miljoner av, ett ställe med mycket öl är detta:

http://www.barcadebrooklyn.com/

andersand sa...

Säkerligen men det är lätt frustrerande när man är helt van vid ett tangentbord och bara har studerat framför skärmen i bara en termin. Nåja, nu slipper jag det iaf..

andersand sa...

Gyllenbock: Japp det är första men sannerligen inte sista då min lady nu har en syster som är bosatt där och en mamma som kommer därifrån från början.

Jag är livrädd för höjder så helikopter eller empire state building blir det nog inte.. Jag kommer ha problem med bara flygresan dit och hem..

Barcade har jag redan kollat in, det stället samt The ginger man och The blind tiger står på listan mm. Sen får det bli till att undersöka lite ölbutiker också så man kan få något med sig hem.

Baggen sa...

Ginger och Blind Tiger är måsten. Testa även det nya ölstället Rattle'n'Hum som ligger på 34:e gatan tror jag. Spuyten Dujvil i Brooklyn är rätt mysigt oxo även om de har begränsat med fat men mycket bra öl på flaska. När det gäller öl så är det New Beer Distribution som gäller. De har sjuka mängder bra öl. Det jobbigaste är att välja vad man ska köpa med sig hem då man får ta med sig begränsat med grejor. Jag valde dessutom att shoppa en massa kläder.

Gyllenbock sa...

Trist med dagens vätskeregler, det var mycket bättre förr då man kunde ha ölflaskor i handbagaget.

Packa dina flaskor ordentligt i resväskan så att de ej går sönder.

Flygresan går galant, kolla på en film eller två, lyssna på lite musik, ja sedan är det dags för landning.

andersand sa...

Ah, har hört talas om ställena du nämner Baggen, new beer distributors har jag fått en leverans ifrån innan av svärmor när hon åkte sist och det verkade klockrent. Deras hemsida är tyvärr dåligt uppdaterad. Hur mycket är det man kan packa med sig hem nu? får väl bli till att dricka färskare humlebaserade drycker så mycket det går där sen försöka få de riktigt tunga IS'arna och liknande med sig hem..

Jag kanske ska ta några dagar och åka upp till Ebenezers pub i Maine, ser ut så just nu iaf. Världens högst rankade pub är ju iaf intressant att besöka "bara för att".

Gyllenbock: ja, jag ska försöka låtsas att jag inte är uppe i luften typ..

David L sa...

New York låter sannerligen inte fel. Brooklyn Lager är riktigt najs den med. Billig och god... bland de bästa lagerölen på bolaget. Kul att Brooklyn Black Chocolate Stout kommer tillbaka också... blir nog bra många flaskor med tanke på priset och det är så otroligt gott. Jag minns den nästan lika bra som Stones Imperial... fast det stämmer kanske inte, har ju druckit en del sedan dess... var dock någon som påstod att Brooklyns öl inte produceras i Brooklyn, utan någon annanstans i Barks blogg någon gång, när jag undrade varför deras öl var så billig? Aja, skitsamma egentligen. Men det verkar knepigt...

buy diablo 3 Gold sa...

Once again excellent submit. You seem to have a very good comprehension of these kind of themes or templates.When I getting into your website,My partner and i thought this specific . Occur and writting your website could be more interesting. For your Accomplishment! Cheap RS money

4wowgold sa...

Ett par gånger har jag varit där, gillar mest att gå omkring och njuta av atmosfären.Säkerligen men det är lätt frustrerande när man är helt van vid ett tangentbord och bara har studerat framför skärmen i bara en termin.