lördag 27 december 2008

Mitt i Köpenhamn

Japp, då har man landat i Köpenhamn. Något trött och eftermiddags seg efter en halvtidig morgon med ölshopping på Ölbutikken. Denna vända blev det förhoppningsvis gott och definitivt blandat. Port brewings Old Viscosity och Santas little helper 2008, Struises Tsjeeses Reserva och Pannepot Reserva 2006, Mikkeller Simcoe Single Hop, Jolly Pumpkins Luciernaga Grand Reserve, Odrups IPA samt en Cantillon 50ºN-4ºE. En spännande skara öl då de enda jag har provat tidigare är de två danskarna. Nästa steg idag, efter lite mer slappande går mot ”Ölbaren” där jag planerar att dricka någon god eftermiddagsöl, hittar jag mot förmodan inget intressant där så vandrar jag vidare ner mot ”Plan-B” och letar vidare.. Efter det så vet ingen vart det bär av. Önska mig happy hunting..

5 kommentarer:

Victor sa...

Jisses vad du shoppar roliga grejer! Oh, the envy! Själv fick jag nöja mig med vad Systemet hade att erbjuda - vilket innebar ännu en flaskan Bommen & Granaten, en Scaldis Prestige och en Scaldis Ambrée. Har inte några höga förväntningarna på de båda belgarna men tänkte att det kan ju vara kul att prova. Testat?

Happy hunting? Hoppy hunting! // Victor.

bark sa...

Inga planer på att gå till Barley Wine?

andersand sa...

Jag har testat de båda belgarna men har inte hunnit prova bommen & granaten än (har dock två flaskor hemma, en ska väl provas snart.) Scaldis Ambree har jag för mig har ett bra rykte, jag tyckte dock den var en ganska medioker belgare.. Prestige'n var häftigare men även den lite enformig och kanske inte värst prisvärd (jag låter ju hemskt negativ nu..) Jag kikade på deras "de nuits" på ölbutikken igår men bestämde mig för att inte slå till då den gick på 185dk vilket är en del nu när den danska kronan är så stark. Jag kollar din blogg Viktor, du får se till att skriva om Scaldisarna, kul att höra andras åsikter och det var längesen jag drack dem nu.

bark: jag brukar besöka barleywine ofta men de har hel stängt fram tills den 16'e Januari så det blir inget denna gång. Nu är det även söndag så jag tror inte man hittar något som är öppet förutom café plan-B så dit bär det väl lite senare..

Weine sa...

Du är inte gå gång att öppna Cantillon 50ºN-4ºE? Är nyfiken på hur den är. Har inte köpt någon men varje gång jag besöker Ölbutikken har jag stått där och tittat på den men prioriterat något annat.

andersand sa...

Jo faktiskt.. tänkte kracka upp den till förätten ikväll. Blir några anteckningar då som jag slänger upp imorgon eller nått. Gott nytt år!