måndag 24 november 2008

Min konst mot ale och en bit mat

Idag har jag skrivit en tenta, färdigställt en databas, programmerat ett “virtuellt piano”, “repat” och druckit en Corsendonk Christmas! Allt på en dag. Ska hinna med att klämma en öl till samt “repa” en runda till. Ska dra över till Köpenhamn imorgon eftermiddag, shoppa lite öl sen spela min musik på någon klubb/bar/kulturtrams ställe på Nörrebro. Min betalning blir “travel, drinks and a meal” det första jag frågade när jag fick mailet var om de hade någon trevlig öl.. Det enda danska mikrobryggeri ölet de hade var “Ale 16” från Fyn. Antagligen en sådan där helt vanlig “lagom” brown ale, med andra ord inget att hurra för. Jag är sjukt fördomsfull ja, men ärlig nog att erkänna det när fördommen har blivit krossad (om den nu blir det..) Hursomhelst så ska den provas och sedan ska jag spela, det är alltid kul. Har meckat ihop ett 50 minuters set som dynamiskt sett är ungefär lika “lagom” som en brown ale på 5,7%. Eftersom jag inte har någon större uppfattning om vad det är för ställe jag ska spela på så konstruerar jag ett ganska “lagom” set så att jag varken ska döda folk eller döda folk av tristess. Aja, det är inte lönt att spekulera, bara köra på. Sist jag var uppe I Stockholm och spelade så blev det besök på Oliver Twist och Akkurat. Nu blir det istället Ölbaren, det är inte fy skam det heller, de har nästan alltid något nytt och intressant på fat och ett vettigt flaskutbud även om det inte uppdateras jätte ofta. På onsdag tänkte jag vakna upp i Köpenhamn, ta det lite lugnt och sedan vandra till Ölbutikken och inhandla ett par flaskor "not just another wit" och antagligen något annat smått och gott, Averys "demon serie" vore kul om inte annat. Det blir inga öl från "special eventet" dock, det är en sak som är säker.. Hoppas heller inte att personalen är "sjuka" eller sena denna gången också då jag måste vänta i Köpenhamn till 15:00 då de öppnar trots att jag inte är sugen på att spendera hela förmiddagen där.


Bilden ovan är på mig när jag kollade mail i Stockholm förra året. Corsendonk Christmas var förresten lite av en besvikelse, jag mindes den som betydligt fylligare..

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Har varit på lite synth tillställningar på förbränningen i Köpenhamn i år, bla Diary of Dreams, Straftanz och Fixmer Mcarthy för att nämna några.

Hursom så är ale no16 den enda vettiga ölen dom serverar, så den får väl duga, helt ok ale utan att vara spännande 1000 gånger bättre än tuborg guld.

/Fredrik

andersand sa...

Självklart när jag kom till stället och fått mina "öl biljetter" och bad om en Ale 16 så var den slut, alternativen stod då mellan royal ljus lager, royal ljulöl, tuborg och heineken.. blev till att prova ljulölen.. Smakade inte äckligt men det berodde väl mest på att det inte smakade värst mycket överhuvudtaget. Självklart så åt jag innan så jag missade maten som såg skitgod ut + att bartendern tvingade på oss gratis royal lager av någon konstig anledning.. ren skit kväll med andra ord haha..